CONTACT

Contactformulier

Ik hoor graag van je! Vul het contactformulier in.

Waar ligt je interesse?

Schotlandstraat 204
2034 LG Haarlem
(Blauwe Galerijflat - Rechter Ingang)

Gratis Parkeren
Openbaar vervoer 5 - 10 minuten lopen

VEELGESTELDE VRAGEN

Moet ik zelf iets meenemen naar de sessie?
Nee voor een sessie is het niet nodig om zelf iets mee te nemen.
Moet ik mijn kleren uit voor de sessie?
Nee, de energie van Reiki stroomt door materialen heen. Wel fijn om comfortable kleding te dragen.
Mag ik sieraden dragen?
Liever niet vanwege dat deze de energiestroom kunnen beperken
Mag ik parfum dragen?
Nee, niet vanwege de Reiki maar in verband met geurgevoeligheid.
Is Reiki een vervanging voor reguliere geneeskunde en of medicatie?
Nee, maar is zeker wel een goede aanvulling vanwege dat het zelfherstellend vermogen wordt geactiveerd.
Kan ik van mijn klachten afkomen met Reiki?
Reiki kan je zien als ondersteuning van het genezend vermogen en wordt niet gezien als genezing, welke ook niet beloofd zou mag worden.
Is er een verschil tussen een afstandshealing en een Reiki sessie op de behandeltafel?
De energie van de Reiki is op beiden manieren even krachtig. De ervaring kan wellicht anders aanvoelen met een afstandhealing vanwege dat de energieën op een andere wijze wordt overgebracht.
Zijn er contra indicaties?
In principe zijn er geen contra indicaties met een paar uitzonderingen:

Diabetes patiënten mogen behandelt worden zolang ze dagelijks hun bloedsuikergehalte controleren vanwege aanpassingen van de medicatie.

Mensen met een pacemaker mogen een sessie ontvangen zolang er niet op directe plaats wordt behandeld vanwege mogelijke ontregeling.

Mensen die een orgaantransplantatie hebben ondergaan, bijvoorbeeld hart, lever of nier, is een Reiki sessie niet aan te bevelen.
De reden hiervan is dat het immuunsysteem door de Reiki-energie geactiveerd kan worden.
Wanneer iemand een orgaantransplantatie heeft ondergaan, heeft de persoon in kwestie een “lichaamsvreemd” orgaan in zich. Het lichaam herkent deze niet. Het lichaam wil dit orgaan dan ook afstoten, wat een natuurlijke reactie is.
Hiervoor moet medicatie geslikt worden om deze reactie te onderdrukken. Wanneer iemand met een orgaantransplantatie een Reiki sessie ontvangt wordt het “eigenlijke gezonde systeem” geactiveerd om het nieuwe orgaan af te stoten. Dit is uiteraard niet de gewenste reactie.

Er wordt dan ook aangeraden aan klanten die een transplantatie hebben ondergaan om eerst contact met de huisarts en/of de specialist op te nemen alvorens een Reiki behandeling te ontvangen.