Wie ben ik?

Als geboren en getogen Haarlemmer woon ik samen met mijn poes Pim hier in Haarlem. Hier in mijn gezellige huisje, vol met planten en groen, vind ik mijn rust en balans. Het geeft precies weer wie ik ben, warm, rustig, met een liefde voor natuur.
In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om creatief bezig te zijn, schilderen, zingen, dansen en Yoga. Maar cozy op de bank met een boek met Pim opschoot is voor mij even heerlijk. Daarnaast kom ik graag in de natuur voor een prachtige wandeling.
Ik ben altijd opzoek geweest naar vrijheid in het leven maar wist nooit waar ik daarin naar opzoek was. Vrijheid heeft voor mij meerdere betekenissen, vrijheid in jezelf en vrijheid in het leven. Voor mij zijn ze alle twee belangrijk. Vrij om te zijn wie ik ben in essentie en vrij om mijn leven te leiden zoals het voor mij goed voelt. Dit gevoel ervaar ik heel sterk met Reiki.
Reiki nodigt mij uit om weer terug te komen in mijn lichaam, te landen, te luisteren en te voelen. Het geeft mij rust, mentaal en fysiek. Even los van de buitenwereld en gewoon even zijn.  Dat is ook precies wat ik jou wil laten voelen, rust en balans. Jouw zelf herstellend vermogen te activeren en de energieën in jouw lichaam weer te laten stromen. Dat jouw blokkades en emoties losgelaten mogen worden. Maar vooral dat jij weer mag landen in jouw lichaam en meer geaard mag voelen. Even zijn en gezien worden om wie jij bent.
Ik heb de opleiding Reiki I en II mogen afronden in 2023 en 2024.
Naast de Reiki heb ik Kunstzinnig Dynamisch Coach gevolgd bij De Kleine Tiki en afgerond in 2023. lees meer…

Mijn Zoektocht

Mijn zoektocht naar vrijheid was een reis in mezelf maar ook buiten mijzelf. Wat wilde ik, wie was ik en waar wilde ik heen? Mentaal en fysiek. Deze reis bracht mij ook op het pad van mijn gezondheid. Al een aantal jaren kampte ik met rare fysieke klachten. Terugkerende schimmelinfecties, darmproblemen, onregelmatige menstruatie, gewichtsfluctuaties, snel opgeblazen buik en altijd maar moe zijn.
Dit alles kostte mij veel energie, maar ondertussen bleef ik gewoon doorrennen. Door de jaren heen ben ik bij verschillende doktoren geweest en supplementen geslikt. Bijna elk soort dieet dat er is heb ik geprobeerd. Niks werkte en het bleef een zoektocht.

Nadat ik in een burn-out terecht was gekomen gaf mijn lichaam echt aan dat het niet meer ging. Het was al zo lang over zijn eigen grens gegaan. Het was ook niet alleen het lichaam wat echt gezien wilde worden maar ook de mind.

Na een silence retreat kwam ik in aanraking met Ayurveda, Pranayama’s, Kambo, Ayahuasca en werd ik weer teruggebracht naar Yoga. Dat ik altijd al deed maar wat nu meer mocht vanuit het luisteren naar mijn lichaam. Dit alles bij elkaar gaf mij al zoveel rust.

Via een vriendin kwam ik bij een energetisch coach terecht, waar ik echt diep in mijn zijn mocht graven. Blokkades, trauma’s, angsten en vastzittende emoties mochten gezien en gevoeld worden. Laagje voor laagje werd afgepeld. Ik kwam hierdoor steeds meer terug in mijn essentie.

Door meerdere kanalen kwam naar mij toe dat mijn pad was om mensen te ondersteunen in het activeren van hun zelfherstellend vermogen. Om hun energieën weer te laten stromen in de vorm van Reiki. Tijdens mijn ayahuasca reis kwam dit heel sterk naar voren. Er was een stem zo duidelijk aanwezig die zei; “healings hands, healings hands” Het was tijdens die reis alsof mijn handen eerst werden ontladen om daarna weer opgeladen te worden. Het was zo enorm krachtig, een ervaring die ik nooit vergeet. Dit was zo’n duidelijke boodschap waarvoor ik hier ben en die ik niet kon negeren.

Het was een lange maar prachtige reis en ik leer elke dag nog steeds bij.

Het heeft mij dichter naar mijzelf gebracht en wat mijn pad is in dit leven.