ZANG
Mijn liefde voor muziek begon op jonge leeftijd. Het duurde echter enige tijd tot ik mijn passie voor de Franse chanson ontdekte.
Mijn zangcarrière is ooit begonnen in het kinderkoortje in de Groenmarktkerk. Ik zong hier, vanaf mijn vierde jaar, elke zondag in de kerk met volle borst alle liedjes mee. Het was dan ook niet verwonderlijk dat mijn ouders mij inschreven voor de Koorschool in Haarlem.
Ondanks mijn passie voor zang heb ik eerst een aantal jaren op klarinetles gezeten maar ik had al snel door dat dit niet de plek was waar ik thuishoorde. Het was dus niet vreemd dat ik klarinetles voor zangles inruilde.
Als verlegen meisje kwam ik bij Gerrit Eijkelboom terecht. Toen hij mij hoorde zingen noemde hij mij een “ruwe diamant’ maar die klassieke scholing moest er nog even uitgeslagen worden. Het duurde even voor ik mijn zelfvertrouwen had gevonden in zang en welke kant ik op wilde. Dat was een pad dat ik nog mocht gaan uitzoeken.
Door de jaren heen heb ik dan ook verschillende genres gezongen, van in een rockband zingen, popliedjes, tot in musicals spelen. Via de musical ben ik in aanraking gekomen met het Nederlandse en Franse chanson. Vooral na een concert van Charles Aznavour in Parijs was ik helemaal om. In deze muziek kon en kan ik alles kwijt, al mijn emoties maar ook wel weer wat theater. Zingen geeft mij vrijheid die ik nodig heb.
Ik vind het heerlijk om het oude met het nieuwe chanson te combineren, van Jaqcues Brel, Ramses Shaffy, Liesbeth List tot Camille. Diepgaande liederen maar ook de nummers waarbij je mee mag zingen. Ik laat mensen dan ook graag ontroeren met mijn stem maar tover ook met liefde een glimlach op hun gezicht.
Wil je mij hiervoor inhuren? Stuur dan even een mailtje via het contactformulier voor informatie over de mogelijkheden en prijzen.
